dr Adrianna Lewandowska
Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego
Działalność na uczelniach
Wykładowca warsztatów strategicznych na Polsko-Niemieckim Programie Master of Business Administration realizowanych we współpracy z UE Poznań, Europäische Wirtschaftschochschule oraz brytyjskiego programu MBA realizowanego przez UE Poznań i Nottingham Trent University. Certified NLP Master Coach & Certifies NLP Master Practicioner. Wykładowca Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu i Wyższych Szkół Bankowych.
Trener
Członek Międzynarodowej Sieci Doradców Strategicznych z siedzibą w Berlinie. Akredytowany partner PARP. Członek Stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych. Szkoleniowiec i doradca w projekcie Firmy Rodzinne oraz Firmy Rodzinne 2 realizowanym przez Inicjatywę Firm Rodzinnych oraz PARP, trener i doradca projektów Planowanie Strategiczne oraz Instrument Szybkiego Reagowania na zlecenie WYG Consulting, trener programu sukcesyjnego Business Transfer Programme, trener i doradca w projekcie Moje Apteki – Misja i Biznes.
Książki i publikacje
Autorka książek „Strategiczna logika firm rodzinnych. Model BELIEFS” (2020), „Strategie właścicielskie” (2019) oraz „Stawka większa niż biznes. Droga rozwoju firmy rodzinnej i rodziny biznesowej” (2019) (razem z prof. Peterem Mayem), „Narodziny Firmy Rodzinnej. Jak mądrze zaplanować sukcesję i przekazać biznes następcom” (2017), „Konstytucje firm rodzinnych. W kierunku długowieczności” (2015) (razem z dr Jackiem Lipcem), „Kody wartości. Czyli jak skutecznie przejść sukcesję w firmie rodzinnej” (2015), „My Balanced Scorecard. Moja Strategiczna Karta Wyników”, „Strategiczna Karta Wyników. Pod presją czasu”, współautorka licznych publikacji naukowych i publicystycznych.
Doświadczenia międzynarodowe
Wieloletni członek Zarządu, a dziś Executive Advisor Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów (Internationaler Controller Verein e.V.) zrzeszającego ponad 6500 praktyków controllingu. Odpowiada za strategię kreowania rozwoju controllingu w krajach Europy Środkowo – Wschodniej oraz za strategię internacjonalizacji stowarzyszenia. Posiada liczne kontakty z praktykami z całej Europy w zakresie zarządzania strategicznego, zarządzania zmianą oraz motywowania, ze szczególnym uwzględnieniem firm rodzinnych. Współpracuje z managerami wielu różnych firm i branż w zakresie ukierunkowania strategicznego ich firm oraz zbudowania przewagi konkurencyjnej.
Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego
Ekspert Instytutu Biznesu Rodzinnego
Przewodniczący Rady Biznesu
Ekspert Instytutu Biznesu Rodzinnego
Instytut Biznesu Rodzinnego